6. helmikuuta 2014

kuinka innostuin kynsienlakkauksesta? :)

Ajattelin tänään totetuttaa tän toiveen elikkäs kertoo et miten mä innostuin tästä lakkailuhommasta 😊

oon lakannu yks värisii kynsii jo varmasti ala-asteellaki eli sieltä varmaan on lähtösin tää perus kiinnostus kynsien lakkaukseen. No oon kuitenki aina purru ja repiny kynsiä, joten mitään kovin kaunista ne ei oo koskaan ollu xD

Yläasteella tää homma sitte alko kiinnostaa enemmä ja lakkoja alko olla seiskaluokalla jotain 10-20 ja se oli sillon paljon. Oltiin mun kaverin kaa sokoksella ja huomattiin semmonen kiss nail art lakkapaketti, johon kuulu sabluunoita mukaan. No kaveri sitte osti sen ku mä en raaskinu ja kerto miten kiva se on ja sit menin itekki kotiuttaa sen paketin. Aloin lakkaileen yhä useemmin ja useemmin.

Sitten kasiluokalla näin mun toisella kaverilla tosi mageet kynnet. Ne oli muistaakseni pinkit jos oli eri väreillä kokokynnen leimoja. No kysyin et mistä tommosia saa ja vastaus oli et ulkomailta. Höh, aattelin. Satuin sit käymää stockkalla ja siellä oli konad-leimaussettejä. Yhen äiti suostu ostaa kokeiluks ja hmm ei ois ehkä kannattanu, koska se oli menoa sitte :D ostin aina rahatilanteen salliessa uusia laattoja ja lakkoja, eikä menoa enää yhtään hidastanu mun purrut ja lyhyet kynnet (mitä edes kynsilakat ja kaikenlaiset aineet saanu mua lopettaa..) 

Tämän innostuksen jälkeen koitti ysiluokka ja hiihtoloma. Noin viikon kuluttua loman alkamisesta olin vaihtamassa lakkoja, kunnes huomasin, että mun kynnet oli kasvanu muutaman millin!! Siinä näky ehkä just millin tai kaks sitä valkosta siinä kärjessä ja oi muistan vieläki kuinka onnellinen olin!! Ne tuntu jo niin pitkiltä ja niistä pysty ottamaan jopa likaa pois kynnen alta (mitä en ollu ikinä ennen tehny ku ei sinne alle mahtunu mitää :D) tää hypetys parista millistä kuulostaa varmaan tosi naurettavalta, mut uskokaa tai älkää, se oli iso juttu! Tajusin sillon,e ttä ehkä se mun pureminen johtuu stressistä/koulusta ja opin sitte vähentämään sitä, jolloin en purru kynsiä ja olin onnellinen. Ja kuvitelkaa se tunne, kun sulla ei ikinä ole ollu sormen pään yli meneviä kynsiä ja nyt ku ne kasvo siihen mittaan et miltä se tuntu! Ja näytti tietenki hienolta kans ;)

No kuten tiedätte, kynsien kasvatukseen liittyy ylä- ja alamäkiä. Ja nyt on sitte alamäen vuoro. Tuli koe ja mä purin sit taas kaikki kynnet niin nysäks ku pystyin. Kokeen jälkeen tajusin mitä olin tehny ja voi sitä harmituksen määrää. Pitkät kynnet oli enää muisto. Tämä muisto oli kuitenki nii selkee et halusin ne ihanatkauniitparhaatsuperyberpitkäthienotkivat kynnet takasin ja niimpä lopetin kynsien pureskelun ja lakkausinto (ja lakkojen määrä) vaan lisäänty ja lisäänty.

Ja no eipä se lakkausinto nyt lukiossa oo mitenkää hiipunu. Aloin selailla blogeja, tein tän blogin, liityin fbn kynsiryhmiin, aloin opettelee geelikynsijuttuja ja nyt mukaan on tullu myös akryylit. Koristeissa leimojen ja kiss nail art brushien rinnalle on tullut vaikka mitä..tarroja, siirtokuvia, hileitä, glittereitä, mikrohelmiä... (Tätä listaa vois jatkaa loputtomiin, kuten ymmärrätte) ;D

Elikkäs tämmönen on mun kynsitaival :) tällähetkellä tilanne on se, että lakkoja on jotain 300 paikkeila (en oo uskaltanu laskea 😁) ja käyttämättömiä lakkoja on kans yli 60!! 😳 tämä tarkoittaa sitä, että oon (yritän olla) ostamatta nyt ainakin kaks kuukautta uusia lakkoja ja testailen noita mitä en oo ehtiny/muistanu testailla. Eli vähän semmonen urakka siis meneillään..

Mutta hei kiitos paljon jos jaksoitte lukea loppuun asti 💕

2 kommenttia:

  1. Tsemppiä kynsien puremattomuuteen!Oli kiva luka tämä postaus,mistä kaikki oikein alkoi.Miehenikin sanoi kerran sun synttärien jälkeen,että kiva kun sä oot niin innostunut tosta kynsilakkailusta.Mä sanoin,että se on harrastus,missä muutkin.Täytyy tulla taas joskus lakkauttamaan sulla omat kynnet.

    VastaaPoista

kommentit ovat enemmän kuin tervetulleita :)